måndag 18 februari 2013

Morgonpromenad

I dag sondag blaser det, riktigt ordentligt. Det ar mulet ocksa, alltsa svalt och skont. Sa svalt att jag satte pa mig en underskjorta innan vi gick ut.

Vi tog en svang soderut i stan. Ungefar tio kvarter soderut ligger Parque Infantil. Dar svangde vi osterut mot Carretera Panamericana. Sedan gick vi den narmaste parallellgatan norrut. Via huset dar Siv bor slutade promenaden vid Instituto San Fransisco och gudstjansten i kyrkan dar.

Jag fick inga men av aventyret i kanjonen i gar. Jag foll en gang i grunt vatten, det var allt. Kameran holls torr.

Jag tyckte att jag var nastan overdrivet forsiktig med solen da jag hade langarmat. Men efterat visade det sig vara ratt beslut. Jag var nara att branna mig pa axlarna den tid jag gick i simbyxor.
Men jag slarvade med annat i stallet. Jag hade glomt kameran pa lagsta upplosning efter ett experiment, sa nu ar alla mina bilder fran kanjonen lagupplosta. Forargligt!!!
Sen tappade jag mina lanktossor pa resan. Med lite tur har de glidit in under nagon bank i bussen Jag skall ringa foraren och hora efter.

Typskt mig, att inte kunna halla reda pa mina saker!

3 kommentarer:

  1. Mycket retfullt. Men B-E, du får gärna av mina på sticka vid något tillfälle. Guy

    SvaraRadera
  2. Jättebra med långärmat då solen gassar! tycker Kerstin

    SvaraRadera
  3. Jag sände en kommentar och tackade för alla vackra bilder som Guy lägger ut på Bloggen, jag skrév att jag är din kusin.
    Du får väl förklara vem jag är.
    Hälsningar från snöiga Grytgöl Göran L.

    SvaraRadera