onsdag 13 februari 2013

God nyhet (12.2.)

Varmen har averkat oss pa sa satt att vi varit valdigt kvallstrotta. Jag som alltid varit uppe till minst kl. 22.3 ar nu trott och somnar redan vid 21-tiden. Flera av kamraterna har talat om samma fenomen. Darfor var det en valdigt god nyhet att vi ar lediga pa eftermiddagarna. Bara pa fredagarna skall vi delta i tva grupper: en skall rita - mala- pyssla och i den andra skall man lara ut elementar engelska.

Nu kommer jag alltsa att ha mera tid och krafter for annat. Till exempel blogga, studera och sitta pa café med kamraterna och prata med dem, och med andra som eventuellt vill prata. Kanske fa sallskap med nagon  ut till vattenfallet vid Estanzuela och simma dar. Nagra av kamraterna har redan varit dit.

I dag pa eftermiddagen har jag varit ute och shoppat.Jag avskyr att kopa klader men i den har varmen maste man ha att byta med. Sa i dag kom Ingmarie med mig som guide och smakrad. Hon hade redan kollat in affarsbestandet i trakten av centrum.
Jag hittade tva skjortor: En som var snedrandig med grabruna rander i olika bredd pa vit botten. Den andra var rutig i en grabla nyans med ett litet monstertryck over skuldrorna och pasydda likarmade kors pa ryggen och pa hogra armen. Den skjortan borde passa bra in pa Sor Maria Romero, pa samma gang som den annonserar min egen tro.

Jag har inte lart mig vardet pa den lokala valutan an. Skjortan med korsen kostade 325 córdoba och det kandes forfarligt dyrt. Men i euro blev det inte mer an 10.80. Den andra skjortan hittade jag pa ett loppis for 50 córdoba, sa jag handlade sist och slutligen ganska billigt.
Men det ar bra sa har. Da det kanns dyrt ar det lattare att halla i slantarna.

Bengt-Eric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar