torsdag 21 februari 2013

Influensa? I varma Nicaragua??

Jag har fatt flunsan! Kan man tanka sig, i den har varmen. Den akomman var jag inte beredd pa. Det var en s.k. bugg i mitt mentala immunforsvar, och den upptacktes.

I dag, 20.2, blev det inget jobbande for mig.Jag har ingen feber direkt, bara lite stegring. Men krafter finns det ganska sparsamt av sa den mesta tiden har jag tillbringat pa sangen. Jag ar inte ensam om elandet heller. Min vard Guillermo ar min olycksbroder, och da vi jamfor vara krampor ar han varre ansatt. Han har muskelvark som bonus medan jag bara ar om i ryggen.

Det ar trakigt att ligga hemma. Sa pa eftermiddagen gjorde jag sallskap med tva av kamraterna pa en liten runda i stan. Vi var i en affar for begagnade barnartiklar och sag pa leksaker. Vi hittade tre bilar i ratt storlek till lampligt pris. Bilarna maste namligen vara sa stora att de inte ryms i en liten vaska. De har kopt dit sma bilar forr, men de har alla "forsvunnit".

Jag fortsatte till en ciber for att kolla e-posten, vad kamraterna skrivit pa bloggen, och for att publicera min senaste. Jag kopte tid for tva timmar, men efter en timme var jag slut. Det var bara att slapa sig hem till sangen.

Jag har stallt in mig pa att det kanske inte gar att jobba mer den har veckan. Trakigt, men vad kan jag gora.

2 kommentarer: