torsdag 21 februari 2013

Felizidades

Det ar tatt med fodelsedagar nu, forst Marianne, sedan jag och imorgon 21.2 fyller Helena!

Cumpleaños feliz Helena!
Eftersom Helena och jag fyller sa tatt sa ska vi tillsammans bjuda gruppen pa chokladtarta imorgon eftermiddag pa var planerade grupptraff. 
Det finns planer pa en resa till Leon, vulkan och havet till helgen. Hoppas vi far ihop det. Mitt vardfolk skall resa bort over helgen, sa jag kan lika garna fara ivag ocksa.

Jag kampar pa i skolan hos Sor Maria Romero, det finns nagra elever dar som skulle behova stodundervisning, men det verkar okant har. Skulle sa garna agna lite tid at dem under den korta tid jag ar har. Lasa, skriva och rakna, beharskar man inte det i 3-4 klass, nar skall man da lara sig?
Det galler annars att ta det forsiktigt, jag har redan foreslagit att jag skulle fa agna en del av dagarna med nagra elever, utanfor klassrummet och i lugn och ro fa arbeta med dem, men annu har det inte blivit sa. I basta fall far jag sitta mitt i klassen med allt oljud och  bus som distraherar. Det kan ga en kort stund innan de trottnar, 

Idag visade min profesora Ana mig frukttradgarden dar limon-traden blommade jattefint.
 
Ana   24-arig pedagogik-studerande
Pa min fodelsedag fick jag denna vackra roda blus av min vardinna Martha plus en "pastel"  (tarta) som jag bjod nagra kamrater pa.


¡Hasta luego!

4 kommentarer:

  1. Hipp, hipp hurraaa för er Marianne, Helena och Ingmarie!

    SvaraRadera
  2. Grattis från Kerstin i Hankmo!

    SvaraRadera
  3. Grattis till er alla!

    SvaraRadera
  4. Grattis till alla födelsedagsbarn! Vilken fin blus du fick. Ha det gott Görel

    SvaraRadera