söndag 3 februari 2013

Söndagmorgon....

Hola! Mucho gusto, amigos!

I går lade jag mej tidigt. Jag tror klockan var kring 20. Jag hade fått en god middag på Robertos, med fisk grönsaker och friterad tortilla. Efteråt gav Roberto mej nycklar till huset med tanke på säkerheten och att inte hela tiden vara beroende av om någon arbetar i caféet. Han sa att jag var en kille att lita på. Nu rör jag mej fritt ut och in. Förtroende har skapats.
Han tillredde mej en enkel frukost med färska frukter med lite honung pà och ett glas juice. Han skulle återvända först någon gång under kvällen.
Halv 10 gick jag ut i den Nicaraguanska värmen. Hälsade på grannarna, gick förbi kvinnor som redan börjat sälja sina frukter. Uppe vid huvudgatan mötte jag ett likfölje. Först kom en pickup som hade stora högtalare på taket sedan kom en annan pickup med kistan och de sörjande gående efter. Tog en "café Nica" på Barista caféet. Helt fantastiskt svart kaffe. Jag blandar i lite halvbrunt finsocker och njuter. Träffade några av mina reskamrater på gatan. Ingmarie och Bengt-Eric hade flyttat till nya värdfamiljer. Ingmarie var på strålande humor. Nu när jag har nyckel ska vi, Ingmarie och Bo-Erik, gå till Robertos, även om caféet är stängt, och sitta på en bank i  innergården och bara lukta på blommorna.

Hasta pronto!
Guy

2 kommentarer:

  1. Hallo Guy *sonrrie*
    Sender en hilsen fra oss på Kongsberg Norge!
    Klem fra Grace og Glenn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hola amigos!

      vi kunde komma överens om att skypa någongång.
      Kanske nästa lördag eller söndag noengang mellen 17 och 24 norsk tid.
      Jag har ett bra wifi-café där jag kan ta en kaffe på samma gång.

      Hasta pronto!
      Guy

      Radera