onsdag 13 februari 2013

I skolan hos Sor Maria Romero

Hola! Tisdag 12.2

Forsta skoldagen delas tandborstar, tandkram och en slickepinne ut at alla!
Efter forberedande av klassrummen forra veckan, har terminen nu borjat pa allvar.
Forsta dagen var det bara 15 elever i min klass, idag var det 20 st, 6 flickor och resten pojkar i varierande alder, Klassen skall motsvara klass 3-4, men jag skulle gissa att den aldsta eleven 12-13 ar. Idag har jag skrivit upp deras namn, sa nu galler det att placera ratt ansikte pa namnen. Hade forberett efter den ordning som pulpeterna stod igar och da lararen hade blandat upp raderna med nagra flickor emellan de stokigaste pojkarna, men idag morgon stod alla pulpeter efter vaggarna och placeringen var fri, sa den idèn sprack.
Far se hur de satter sig imorgon, idag blev det en pojk- och en flicksida.

Jag skulle nog passa bast som en av eleverna i en pulpet, men lararen tycker jag skall sitta framme vid katedern, vilket gor det svart for mig att hanga med i undervisningen och se vad lararen skriver pa tavlan.

Ett stort problem just nu ar att jag knappt forstar ett ord av vad lararinnan sager at mig - hon lar tala nagon dialekt! Det ar meningen att vi skall hjalpa lararna som assistenter, men det kommer nog att droja ett tag for mig atminstone.
Ett andra problem ar att lararinnan inte kan halla disciplinen, vilket gor att aktiviteten och ljudet i klassrummet           ar livlig och hog! Trottsamt! Kunskaperna i klassen verkar mycket varierande, vi far se hur det gar for eleverna och for mig.
frukostdags fore skoldagen

bonor ett brod och en kopp kaffe

Allt for idag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar