fredag 8 februari 2013

I puhu español

Hola!
Efter annu en intensiv arbetsdag med malning, kanns ryggen mor. Slutade efter lunchen p.g.a. ryggen och sa behovde jag besoka Movistar ocksa - mitt telefonkort fungerar annu inte. Maste dit imorgon igen, fa se hur lange det tar innan det blir nagon ordning. maste antagligen kopa en ny telefon.
Efter besoket gick jag pà ett cafè och dar traffade jag ett engelskt par, de ville veta lite om Estelì och plotsligt var det valdigt svart att prata engelska! De andra dagarna har det smugit sig in lite finska ord, nar jag inte har hittat ratt ord pa spanska, nu blev det en salig blandning. Huvet ar tydligen fullt!

Idag var det premiarfard med lokalbuss - huj vad det gick, man fick snabbt kasta sig ned pa en ledig plats, som tur var fanns det sadana idag vilket inte alltid ar fallet.

Helena  pa bussen

Nar jag smaningom kom hemover stod en hast bunden vid porten bredvid. Det ar inte ovanligt med hastar och oxar pa gatorna, de anvands bade som rid-, last- och dragdjur.

sakert varmt i solen!

Upp tidigt igen imorgon for att ga till arbetet. Som ni sakert last sa faller odets lotter olika, som Bengt-Eric sa vist brukar saga.
Bengt-Erics cumpleaños i Managua den 1.2.
Imorgon kvall ar vi bjudna till Guy`s. Det skall bli nicaraguansk musik pa cafèet dar han bor (Guy till hoger). Det kostar forstas 60 cordobas +  ev. fortaring, men det blir betydligt billigare an hemma!
Hasta luego!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar