onsdag 6 februari 2013

forsta dagen pa jobbet

buenas tarde

som ni kommer att marka sa har min dator inte stora bokstaver o inte heller prickar men det ar sma detaljer huvudsaken att solen skiner o magen ar i skick. idag var jag med tuula forsta dagen pa jobbet. igar sokte vi efter stallet med min husvar, det fanns inte dar det var pa kartan, kartan som jag printade ut hemma den basta som man kan ha. har gar det inte att kopa nagon sokte en hela dagen igar men hittade ingen.nog om detta jag ska byta branch for jag ska jobba pa ett dagis med barn fran fattiga foraldrar som jobbar pa cigarrfabriken i narheten. mina husvardar dar jag bor heter doña elvira o señor jesús de ar jattetrevliga manniskor, elvira har tagit som sin uppgift att jag ar dubbelt sa stor nar jag kommer hem som nar jag akte. de har ett litet matstalle dar de gor pupusas pa kvallarna mellan 16-22 sen kor de in bilen dit o laser grindarna. pupusas ar en matratt som kommer egentligen fran san salvador den bestar av majsmjol med fyllning av ost eller kyckling. kalorierna ar sakert tillrackligt sen dricker man 2dl saft till halften gjord av socker men mycket gott. spanskan har borjat flyta pa sadar men horforstaelsen ar nog inte pa topp an men vi har ju just borjat.

nos vemos
de un hombre en estelí

4 kommentarer:

  1. Hej! Va kul att läsa om er vardag där borta. Vi kollar nu som då, om någon av er skrivit nåt nytt, speciellt du Bo-Erik och Guy. Ni kommer att va fullständiga spanjorer då ni kommer tillbaka så vi får nog lov att ordna en träff då. Tack för mailet du sände till oss på kursen, svar kommer så småningom. Det blev en del av läxan. Ha det bra! Hälsningar från Stig o Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick ert svar idag visste inte om ni fatt mailen var bra med en kommentar. Ska forsoka fabricera ett nytt mail pa spanska till nasta vecka.

      Radera
  2. www.facebook.com/gunvi.lundqvist8 februari 2013 kl. 01:41

    Hälsningar från Årvas :) Tänker följa med dig och dina resekompisar på era äventyr. Intressant hade ingen aning om att du var med, Guy hade jag hört häls gunvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ar nog har. Far ta en pratstund pa spanska nar vi kommer tillbaka

      Radera