söndag 3 februari 2013

Hotel Nicarao




Så har jag och Ingmarie installerat oss på hotel Nucarao. Det är ett väldigt litet hotell i centrum av Estelí och huvudgatan finns utanför dörren. Trots det är det tyst här på innergården. Då det finns inga fönster mot gatan tränger ljudet inte in. Alla det tio rummen vetter mot det kringbyggda gården som kan fungera både som mat- och sällskapsställe.
För mig var rummet ungefär vad jag hade väntat mig för det pris vi betalar. Eget badrum med varmvatten i duschen är mer än jag väntaqde mig! Likaså att det finns tillgång till trådlöst internet. Men det fanns ingen klädhylla där man kunde ha packat upp kläderna. Det är förstås inte väntat att få gäster som stannar tre månader. Tur att det var ett dubbelrum. Nu kan kan kläderna få ligga på den andra sängen. Det är knappast tillrådligt att förvara den i resväskan, då kan de mögla i den här värmen.
Före middagen tog vi en liten promenad i näromgivningen. Vi har ett och ett halvt kvarter till Parque Central, och granne med parken ligger katedralen. Så vi gick in och satt där en stund. Där körde kyrkan med öppna dörrar, tre stora portar stod vidöppna! Nu skall vi äta middag kl. 18, och då vi ätit färdigt har mörkret fallit.
Tyvärr får jag kanske sota för min gamla dator. Det är något med konfigurationen för internet som hindrar mig från att komma in på hotellets trådlösa. Man får tydligen inte allt här i världen, fastän det verkar lovande ...  

3 kommentarer:

  1. Hälsningar från Årvas :) Tänker följa med dig och dina resekompisar på era äventyr. Intressant hade ingen aning om att du var med, Guy hade jag hört om.

    SvaraRadera
  2. www.facebook.com/gunvi.lundqvist8 februari 2013 kl. 01:38

    Hej igen! Blev så ivrig då jag hittade denhär bloggen så jag blandade med Bo-Erik:) Jag känner ju inte dig, men ha de bäst hela hopen!

    SvaraRadera
  3. Försenade Födelsedagshälsningar till dej kära kusin Bengt-Eric!
    Må så bra i värmen och med nya jobbet!
    Snöiga hälsningar från Margareta och Hilding!

    SvaraRadera