lördag 2 februari 2013

Bienvenido a Esteli !

Hola! Mucho gusto, amigos!

Efter en lang och bra luftfard sitter jag nu pa ett internetcafe, ett par kvarter fran min ¨casero¨ Roberto Cárcamo. Jag knackar pa utan prickar pa varken a eller o. Behandigt! Allt har fortlopt bra. Alla har bostad och en trevlig husvard. Jag bor hor R C, en 38 arig tvabarnspappa, med fastmon Claudia fran Tyskland. Han bedriver ett café med enkla matratter och drycker. Jag bor inne pa bakgarden i ett enkelt men trivsamt rum, egen nyckel. Jag delar dusch och toa med cafégasterna. Inget problem. Varje fredag, liksom igar, har han levande musik. Igar horde jag tva helt fantasiska musiker till klockan 12 i natt. De var hemma fran Esteli och akte runt omkring. Det varmde verkligen mitt gitarrhjarta att hora ¨starway to heaven¨ pa tva gitarrer och en underbart hes mansroas. Vilket valkomnande vilket land, som erbjuder sadana artister. Nasta fradag kommer enligt Roberto en annu vassare kille pa besok. En ev Nicaraguas framsta gitarrister. Da ska jag bjuda in mina vanner, los voluntarios de Finlandia.
Betraffande min spanska har den lossnat rejalt! Antingen forstar jag allt eller sa ingenting. Hittills har jag tagit mej fram som jag ser det pa ett respektabelt satt.

Hasta pronto!
Guy


7 kommentarer:

  1. Ha det bra, hälsar Jörgen o Kerstin ...

    SvaraRadera
  2. Ha det bra, hälsar Jörgen o Kerstin ...

    SvaraRadera
  3. Fint att ni kommit fram helskinnade och fått bostad. Vi på spanskkursen i Oravais kommer nog att följa er via bloggen så jag hoppas att ni skriver allihop med jämna mellanrum och berättar om era öden och äventyr.

    Speciellt intressant är hur er spanska utvecklas.

    Bilder vore också kul att få se.

    SvaraRadera
  4. Lycka till där borta! H:Gun o Mats

    SvaraRadera
  5. Det där låter ju helt fantastiskt!
    Det blir roligt att få följa med hur du/ni har det. Och förstås hur Ernesto blir emottagen :)

    SvaraRadera