tisdag 26 februari 2013

Min van La Cama.....

Adios

Pa fredag larde jag kanna min nya van La Cama. Pa torsdagen sa var profesora Norma pa dagiset att de har nagon typ av mote for larare pa fredag sa inga barn kommer till dagiset. Det var ju ypperligt for pa fredag gjorde jag en narmare bekantskap med La Cama. Vi umgicks hela dagen o aven de tva foljande dagarna. Men nu har vardagen tagit vid o det ar jag innerligt glad for.

Alltsa jag fick matforgiftning eller ett magvirus som min vardinna tror. Av den orsaken att tva av grannarna hade samma symtom dvs lag dackade i 3 dygn. Men nu ar jag pa benen igen och har varit pa jobb idag. Alla har val gatt och vantat pa magsjukan men efter tre veckor har trodde jag kanske jag skulle klara mig undan men icke.

Idag hade vi fatt avloppet till lavoaren fixat pa dagiset. Det var cement i fran bygget for ett antal ar sen. Manga tack till gavogivarna i Osterbotten. Det kostde inte manga euron men behovdes sa val.

La Cama (=sangen)

Buenos Tarde

6 kommentarer:

  1. Hej broder!

    Vem kan skicka lite bilder som komplement till Bengts artikel till Kummin. Han lär skall ha lite svårt själv enligt hans hustru. I nödfall kan jag plocka från bloggen!

    Må väl!

    Peter

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte nar du behover dem men jag ska fraga vad han skrivit om sa ska jag sanda lite passande bilder de narmaste dagarna.

    SvaraRadera
  3. hej pappa! va tråkigt me din matförgiftning. nu är vi hemma igen efter vuokattiresan. vi hyrde en skidpulka å hade picnic i en kota i skogen. runt 0 grader.kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svarar här. Roligt att höra det var en trevlig resa. Hade lånat en handdocka i dag o presenterade min dotterdotter från Finland som kommit o hälsat på moffa. Kunde bara visa henne en stund annars skulle barnen slitit håret av henne. Ska berätta mer om henne i morgon. Skida lugnt. Pappa

      Radera
  4. Hej Bo-Erik!
    Du verkar att ha det bra trots matförgiftning. Men du brukar ju fixa lite små åkommor.
    Ha det bra, Sören

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det "löste sig kan man säga" sov i tre dygn o sen dess har jag säkert inget annat i magen än Nicaruganska saker. Allt har ju en ände, det verkar vara ett virus för barnen på dagiset är också sjuka. Ska för övrigt o hälsa på en olycksvän som drabbats av samma åkomma. Här behövs inga "dunsovsäckar". Ska till Leon till helgen där är det 37 grader just nu.

      Radera