söndag 10 februari 2013

Fredagkväll och musik på Mocha Nana Café

Hola! Mucho gusto, amigos!

Som ni kanske redan känner till bor jag hos en caféägare, Roberto. Varje fredag ordnar min husvärd konserter med kända artister i sitt café. Förra fredagen höll gitarrduon MADHEAVIER, Javier och Dali, konsert med gamla klassiker. Helt i min smak. Oförglömlig kväll.

I går hade Roberto ställt våra förväntningar ett snäpp högre, då Gustavo Bucardo med sina killar skulle bjuda på latinamerikanska rytmer varvat med folkmusik o reggie. Mina kolleger var där med blandade upplevelser. Det kunde ha varit mycket njutbart i mitt tycke om inte musikvolymen varit alltför hög. Några av oss tackade för sig redan efter första låten men de flesta var med ända till slutet. Jag överlevde kvällen med öronproppar i öronen. Eftersom jag skall förhoppningsvis skall genomleva 12 musikaftnar är jag väldigt glad att jag tog med en uppsättning med öronproppar.

Gustavo Bucardo och hans killar var mycket samspelta. Gustavo kunde verkligen ta med sig sin publik

En unik musikupplevelse igen. Publiken var trevlig och sjöng med i de flesta låtarna. Det märktes nog att Gustavo är en folkkär artist här i Nicaragua. Publiken var i ålder kanske mera ungdom och yngre medelålder. Och så var ju jag där och mina kolleger. En bra mix. Jag kanske återkommer med flera kommentarer från möten med de musikaliska pärlorna här i Nicaragua, de tycks inte ta slut.........inte på Mocha Nana Café.

Hasta pronto

2 kommentarer:

  1. Efter lite letande på nätet så tror jag mig ha hittat de båda artisterna. Rätta mig om jag har fel!!

    Gustavo Bucardo spelar riktigt bra musik. Han verkar vara en stor artist.
    http://www.youtube.com/watch?v=OrjoQfieU6I

    Du har tur du som får bo på detta stället även om öronpropparna ibland får komma till användning.

    Även MADHEAVIER hittades.
    http://www.youtube.com/watch?v=BTxVkLUcHrk

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för dessa uppg. Jag hann inte kolla upp innan jag skrev. G

      Radera