måndag 18 februari 2013

En ny vecka borjar

God kvall

Har halsar man pa varandra nar man traffas o nar man gar fran varandra. Sa jag halsar pa mina vardar atminstone 8 ganger om dagen. Jesús tar jag i hand flera ganger om dagen aven Marvin chaufforen. Felix som halsar pa da o da tas ocksa i hand. Pa vagen till dagiset halsar jag med adios ungefar hej. Och det ar personer som ar totalt obekanta for mig. Idag hade vi bara 27 barn och en nydagistant. Barnen onskar abuelitos ( farfar o farmor) valkomna nar Tuula o jag dyker upp klockan 7 pa morgonen. 8 av barnen ar 2 ar de andra upp till 5 ar. Idag gjorde vi pappersdockor som hangdes upp pa vaggen sen. Narmare klockan 12 efter lunchen plockas madrasserna ut pa golvet o alla tar en siesta i varmen. Igar var Kerstin, Guy o jag till La Casita pa en kaffekopp. Vi halsade pa Helena pa vagen dit o fick se hennes vardars tradgard. Dar fanns frukttrad av alla de slag, till och med kakao. Edvin tog en mogen kakaofrukt o delade den sa vi fick ser frona innuti. Sen var det bara att torka frona o rosta dem sa var de fardiga att anvandas. Vi smakade torkade fron ocksa. Pa vag tillbaka tog vi stadsbussen det ar nog en upplevlse olika varje gang. Plotsligt stannade bussen o chafforen o konduktoren, som fungerar som in o utkastare, sprang ut o lyfte pa motorhuven. Da passade en mamma pa att stiga av o handla lite mat i ett matkok pa samma gang. Sen nar jag sag att konduktoren tog fram telefonen o borjade ringa sa jag at de andra vi stiger av har. Nar vi kom ut sag vi att det vasentliga i motorn runnit ut pa gatan, sa det blev en langpromenad i gar ocksa. Vart internetcafe tvart over gatan har stangt sa nu maste vi ga "flera kvarter" till nasta.

Hasta pronto

1 kommentar:

  1. Härligt, tar ni också siesta på madrasser? Hälsa Tuula och allt gott Görel

    SvaraRadera