söndag 17 februari 2013

Forsta utfarden

¡Hola!

Efter drygt tva veckors vistelse i Esteli, fick aven jag lamna staden for ut utfard!
Vi akte till canyonen i Somota. Efter att ha tillbringat dagen i full sol, akte vi smabatar tillbaka en bit och gick sedan de sista km tillbaka. Den sista km (?) gick uppfor och jag holl  pa att fa varmeslag! Som tur var hade jag vatten att sla over huvudet, dricka och fick draghjalp av mina kamrater. 
Fick inga efterverkningar i alla fall, pa kvallen var vi pa Luis cafè en la esquina (i hornet) och lyssnade pa bra musik. (Samma musiker som Guy fick njuta av pa sitt cafè redan den forsta fredagskvallen: se hans recension da och klicka pa youtube-lanken).

Dessutom firade vi Skaliverk-Mariennes fodelsedag, vi sjong pa morgonen: Cumpleaños feliz......
Vid lunchtid uppvaktade Guy henne med en ananas, som hon systerligt delade med oss alla.

Lunchtid i ravinen
Batransport till och fran canyonen

Vi hors! ¡Hasta luego!

3 kommentarer:

  1. ¡Hola amigos!
    Vilken glädje att följa med er blogg!
    Utfärd, Ernesto, grisar och hönor, lokalbuss, bolero och öronproppar. Och ni har bara dryga 2 veckor bakom er!!
    Det känns tryggt att ni har Nancy med er och att ni i gruppen hittat en sån fin gemenskap.
    Jag drömde senaste natt att jag flög till Nicaragua för att hälsa på er. Så bra lyckas ni förmedla era upplevelser hit till februari-Finland!

    Eder Camilla

    SvaraRadera
  2. Jätteroligt att följa med era öden och äventyr i Nicaragua!
    Hälsar
    Berndt Berg i Smedsby,Korsholms

    SvaraRadera
  3. Härligt det ser så skönt ut och bra med vatten och draghjälp. Vilket äventyr. Allt gott Görel

    SvaraRadera