måndag 4 februari 2013

Solen skiner

BUENOS EN FINLANDIA

Nu borjar jag landa i detta land. Har verkar det alltid lysa sol, alltsa man gar alltid pa den sida av gatan som ar i skuggan. Har varit pa posten med M o K det var en upplevelse i sig. Vi stallde oss i ko och prade med andra i kon och umgicks ingen bradska i varlden. Da kom en aldre dam in och gick fram till disken och genast avbrot postdamen sin tidigare kund och bekanade den grahariga damen. Sen fortsatte allt som forut. Nu tror jag min tid pa biblioteket tar slut.

Yo voy, Buenos


4 kommentarer:

  1. Fint med lite rapporter om hur det går. Så då blev det lite övning av språket i kön? Hur är folket där, avvaktande eller tar de kontakt och pratar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan nog prata med de flesta de vill garna prata. Jag kan ocksa sitta utanfor dar jag bor o prata med dem som kommer o handlar pupusa pa kvallarna

      Radera
  2. Roligt att allt har gott bra, är bostaden ok? Myggor etc?
    Vaya con Dios
    Kjell

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara nagon mygga men maste se till att jag stanger dorren fore det blir morkt. Annars kommer myggorna som finns under bladen ipa innergarden o halsar pa

      Radera