tisdag 5 februari 2013

Måndag 4,2

Hej alla!
Efter en tröttsam, lång resa och ett oväntat byte av boende på lördagen, så har jag också börjat landa nu,
Jag bor nu i en familj (man och hustru) som hyr ut två rum. Paret är jättetrevliga och hjälpsamma, men rummet är inte så välstädat (precis som hemma). Jag får väl ta ett tag med sopborste och trasa och ta bort lite spindelväv i hörnen.
Min spanska var helt borta i början, ett enda surr i huvudet, så min värd Ramón gav mig en lektion i nybörjarspanska idag; alfabetet, alla böjningar i presens sam riktningar framåt, bakåt, åt höger, och åt vänster. Det skadar nog inte att få repetera lite så att jag kommer igång!!?
Idag på eftermiddagen har vi fått reda på var vi skall börja arbeta på onsdag. kl 7.30 skall jag och några andra vara på plats hos Sor Maria Romera för att städa och ställa iordning inför nästa vecka när barnen anländer till skolan. Några föräldralösa, traumatiserade barn bor där, men de flesta kommer till skola.


Här står en del av gruppen i ett gathörn och väntar på att gå över.
Staden Estelí är en trevlig stad med ett litet center. Man träffar alltid på någon i gruppen när man rör sig runt på gatorna. Vi trivs här i Nicaragua!!!

hasta luego  vi hörs snart

5 kommentarer:

  1. Det är så roligt att läsa och följa ert äventyr !

    Ha det gott!


    SvaraRadera
  2. Håller med Susann! Det är så intressant att få följa ert äventyr! Här har vi firat Runeberg idag med tårtor och småkallt väder!

    Många hälsningar!

    SvaraRadera
  3. Det ser ju nästan ut som Nykarleby det där. Härligt att höra att ni trivs! Väntar med spänning på att få höra om era arbeten. Och allt annat förstås.
    Hasta luego (va nu sen det betyder)!

    SvaraRadera
  4. Låter så härligt. Är det för varmt, eller lagom?
    Vi saknar er på skolan men följer med intresse med era skriverier!
    Görel

    SvaraRadera
  5. Hälsningar från Replot. Fick adressen av Ralf idag så nu ska jag med intresse följa med vad som händer på andra sidan klotet :-)
    Ha det så bra
    /Titta

    SvaraRadera