måndag 11 februari 2013

Lordag 9.2, kl. 9 pa morgonen

Forst arbetsveckan ar till anda. Ja, vecka och vecka, vi borjade pa onsdagen. Men det var bra att fa en mjukstart.

Sa vitt jag vet har flertalet av oss fatt vara friska. Bara fyra av oss har varit magsjuka hittills. Och en snavade och foll pa pa trottoaren, pa vag till jobbet. Hon klarade sig anda med nastan bara forskrackelsen. Inget blev brutet men ett ligament i handen tog stryk. Hon fick stodforband salva och piller och skall ga med handen i mitella ett par dagar. Sedan skall det mesta ha gett sig.

Jag bor alltsa i samma familj som Tuula och Eivor Det gor att det blir lite for mycket av svenskan. Det blir for jobbigt att halla linje "bara spanska". Jag halkar forradiskt latt over till svenskan!

Har ar varmt pa dagarna. Sakert ar det mer an trettio grader pa eftermiddagarna! Darfor har jag kant mig urlakad pa kvallarna. Jag har nastan inte orkat studera, an mindre blogga. Det ar just och just att jag klarat av att halla dagboken uppdaterad. Ja har bara klarat av att ta mig over gatan till Ciber en enda gang for att kolla e-posten.

Har kallas internetstallena "ciber". Ett sadant har jag trettio meter fran min port. Dar kan jag sitta vid en dator for 10 córdoba i timmen, 0,3 €. Darifran kan jag ocksa ringa till Finland for en rimlig peng. Ett 12 minuters samtal till en finlandsk tradtelefon kostar 45 córdoba, ca 1,5 €.

Till i dag har jag inte planerat nagot. Skall skriva nagra bloggar, studera lite och bara vara. Jag ser vad dagen vill bjuda.

Halsningar fran ett blasigt Estelí!                         Bengt-Eric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar