torsdag 28 mars 2013

Katastrof'?

Min kara hustru brukar saga att jag ar en katastrofgubbe. Tydligen tycker hon att jag manga ganger ar for pessimistisk. Har bortifran haller jag ett oga pa det lurande ekonomiska sammanbrottet i Europa, men det finns ocksa orosmoln har pa sidan.
Sedan mer an en vecka ar det oroligt i den nicaraguanska jordskorpan. Den ar som bekant ganska tunn. Nu har det varit standiga smaskalv i den aktiva zonen langs stillahavskusten, och i gar utfardades Tsunamivarning! Det tolkar jag som att experterna borjar tro pa ett storre skalv, kanske under havsbottnen. Ma det atminstone inte intraffa nu under pasken. Nu ar stranderna fullsmockade med folk som skulle ga at om vagen kom.
Tur for mig att Estelí ligger hogt och langt fran havet och fran jordbavningszonen. Jag behover inte ha en liten vaska packad och vara beredd att rusa ut ur huset vilken tid  pa dygnet som helst

Ha en Glad Pask, halsar Bengt-Eric.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar