tisdag 26 mars 2013

Aska och regn!

Vi har det varmt har just nu, enligt husfalket har det aldrig varit sa varmt som nu. Na, det tar jag med en nypa salt. Ingen har termometer har, de finns inte ens att kopa! Sa det ar relativt.
I gar kvall halsde jag och den av kamraterna som ar i stan just nu pa Siv. Det var hennes sista kvall, i morgon bitti far hon till Fionland. Familjeangelagenheter.
Medan vi satt dar brakade det los! Det askade och regnade riktigt ordentligt mer an en halv timme. Sedan forvandlades den torra varmen till en fuktig sadan. Da jag kom hem var det laggdags. Rummet som en svensk bastu. Jag lag naken pa sangen och forsokte somna, och det lyckades ocksa.

Nagra timmar senare fros jag sa jag vaknade. En kall vind svepte in genom det oppna fonstret, rakt pa min vata rygg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar