onsdag 3 april 2013

The road so far..

Tänkte passa på och skriva mitt första blogginlägg här på sidan. Eller skriva och skriva, det kommer mest bli en massa bilder egentligen.. Men en bild säger mer än tusen ord, och det här är en uppdatering av vad vi hittills hunnit syssla med  här i Nicaragua!



Så här bor jag tillsammans med Mia, på Coffee & Coctails. Jättemysigt och hemtrevligt ställe!


På denna avdelning på Los Pipitos jobbade jag förut.


Nu har jag flyttat över till andra sidan, med de mindre barnen :)



Stor del av vår tid har gått åt till shopping. Ack alla dessa underbara skor..de ryms snart inte ner i min packning.


Vår husvärdinna fyllde 50 år, så det firades med fest på Nicaraguanskt vis!



Vi har njutit vid poolen :)


Det blev utfärd till Somoto Canyon.



Till vattenfallet har vi också hunnit två gånger. En gång var vi nedanför.. andra gången ovanpå ;)


La Casita



Att se havet och stranden var ett måste!


Vi hann se lite av León med.



Cirkusen råkade vara i staden.


Kvinnodagen och Mias födelsedag till ära unnade vi oss en spa-dag :)


Mia och jag besökte värdfamiljens finca, där vi bland annat fick rida på hästar :)



Och vi kidsen har såklart umgåtts och bara tagit det lugnt också..


..och ätit god mat..


..lite väl god mat ibland :)




Och inte att förglömma, vår senaste bravad: Volcano Boarding i León!

Det borde summera det hela ganska bra hittills tror jag.. :) Mycket har vi hunnit med, och ännu en månad återstår! 

1 kommentar:

  1. Oj, vad ni hunnit med mycket!
    Nästsista bildens text "Quit your job... Never return"
    Nog kommer ni väl tillbaka?
    camilla

    SvaraRadera