onsdag 17 april 2013

Dags att komma hem

HOLA

När dagarna minskar här och hemresan närmar sig dyker olika tankar upp. Här kommer en blogg om olika saker som påminner om att jag är i ett främmande land som gäst.




Pinkky som högg efter mig i början är nu min bästa vän och har lärt sig svenska

Papegojan på innergården har lärt sig mitt namn

Rosa talar i telefon och sager, alooo Boeeriis



Mjölken är levererad

Riset vald

Gröten kokad och uppäten


Professorn från Mexico är på väg till Finland

Den nya påvens hängmatta är nästan klar

Vi passar inte riktigt in här

Gatubarnen kommer att sakna oss eller våra slantar

Vårens flyttfåglar är startklara

Svalorna sitter redan på trådarna

Har isen gått, hinner jag vaxa båten

En fru sänder en hälsning till sin man

Den sista maskinen är oppnad

Reservdelen hittad

Reparerad och fungerade perfekt


Blir aldrig som en Nicaraguan

Sista klippet är gjort

Farkosten for hemfarden ar startklar

Mot skyn

 Hasta pronto









4 kommentarer:

  1. båten står tryggt på land, men idag då jag körde över vasklot bron syntes sanden på sandö och isen hade börjat spricka upp och vattnet var öppet under bron...så segelsäsongen är nära. Lilltösen har redan bestämt att hon ska segla ensam me offa å säga hej då åt mamma, pappa, cajacaja. +5grader idag

    kram

    SvaraRadera
  2. Det börjar bli dags att summera upplevelserna kan jag tro, som i detta inlägg. Många trevliga inlägg och fina bilder har det varit och något är det väl kvar ännu?

    SvaraRadera
  3. Härligt, fina bilder, välkommen tillbaka! Görel

    SvaraRadera