onsdag 2 januari 2013

Nytt År 2013

Gott Nytt År eller, som vi säger, Prosperos Nuevo Año!

Efter julstök fram till julafton har jag befunnit mig  i ide ända fram till nyårsafton ! Sovit mycket och ätit gott, men inte för mycket och kopplade bort alla tankar på spanska.
Jag vaknade till liv igen på Nyårsaftonens eftermiddag och plockade fram mina spanska anteckningar, började sortera papper en stund innan nyårskvällen tog vid. Vi firade på sedvanligt sätt med god mat, för att sedan beundra Replotgrannarnas fyrverkerier från vår gårdsplan, med ett glas champange i händerna.

Eftersom jag nu "vaknat" igen så tänker jag tillbaka på den fina julfesten vi hade på KREDU. Det började med jullunch på torsdagen den 20.12 där alla lät sig väl smaka. Tack till kökets personal som fixade allt detta.

Sedan blev det ju fredag, då dagen började med julmässa i Sankta Birgitta Kyrka. Det var fint och stämningsfullt. Kyrkoherden höll ett tänkvärt och humoristiskt anförande och skolans kör sjöng så att man ryste av välbehag.

Efter mässan var det dags för lunch i matsalen; julgröt och några små rester från torsdagens överdåd. Risgrynsgröt är gott och hör julen till.


Och sedan var det dags för julfesten med program av alla klasser i skolan.

Här är vi (nästan alla)på scenen.

Vårt framträdande fick godkänt av åhörarna, vilken tur.

Måndagen den 7 januari 2013 hoppas jag att vi alla i gruppen ses i Nykarleby och att Nancy, vår "profesora", har hittat tillbaka från Spanien där hon tillbringat jullovet.

Då återstår tre veckors grillning innan vi beger oss iväg på den långa resan till Estelí i Nicaragua.

Önska oss lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar