tisdag 15 januari 2013

sju dagar kvar

Nu är det officiellt SNART som vårt äventyr börjar! Min resa börjar en vecka tidigare än de andra, det betyder att jag åker om exakt en vecka. Det blir semester i Florida före jag ansluter mig till gruppen i Nicaragua den 31 januari. 

Den här sista veckan innebär alltså att växla pengar, handla från apotek, köpa allt annat som behövs, organisera papper, jobba mina sista skift, avsluta telefonanslutning och gymkort, sätta bilen på ståförsäkring, sortera och tvätta kläder men framför allt att börja packa kappsäcken! Det känns lite overkligt men samtidigt har vi väntat och sett framemot vår resa så länge så det börjar kännas att nu vill jag iväg! 

Hanna, Mia och jag har försökt prata spanska tillsammans så mycket som vi bara kan och fastän det krävs koncentration så börjar språket flyta allt smidigare och det är roligt att märka att man faktiskt ibland kan mer än vad man tror.

Så bara vi nu alla kommer ihåg passet, biljetten, pengar och lite kläder så klarar vi oss fint. Snart blir det adjö vinter och snö, välkommen till sol, värme och ett helt nytt land att upptäcka! Så spännande! :)

/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar