måndag 28 januari 2013

Resfeber

iHola!

Här försöker jag packa inför 3 månader i Nicaragua, det är den längsta tid som jag varit från min familj och hemkommun någonsin!
 Mina tankar går till mina skolkamrater i Kredu som fått lämna sitt hemland av olika orsaker...skulle jag ha klarat det!? Att börja lära sig ett helt nytt språk, sätt att leva osv...Jag gissar att jag hade också gjort allt jag kunnat för mina barn, ge dem en bättre framtid! Jag beundrar er verkligen!
Nu har jag fått lära mig ett nytt språk och nu FÅR jag åka till ett annat land, vilken gåva!
 Tack till skolan och mitt varmaste tack till alla nya vänner jag fått, att ni funnits där och gjort min studietid så rolig!
Varma kramar från Helena

Here I´m trying to pack my suitcase, ahead of me are 3 months in Nicaragua, the longest time I have ever been away from my family and home-village!
 My thoughts are now with my school-friends in Kredu, they have left their home-countries because of different reasons...had  I managed that?
Starting to learn a completely new language, way of living and so on...I guess I had also done everything I could for my children, getting  them a better future! I really admire you!
Now I have got the oppurtunity to learn a new language and no I CAN travel to another country, what a gift!
Thanks to the school and my deepest thanks to all my new friends, for being there for me and making time at school so happy!
Warm hugs from Helena 

1 kommentar:

  1. Så fint, Helena!
    Önskar hela gänget en alldeles underbar resa!
    Camilla

    SvaraRadera