onsdag 21 november 2012

Tiden går och vattnet stiger ...



Plötsligt visar kalendern 21 november! Tiden rusar iväg i en rasande takt, det är knappt att
jag hänger med.
Det var skönt att komma ut i morse: det var varmt, +6°. Det kändes som vår i luften! Det var
bara frånvaron av ljus som skvallrade om hösten. Molnen har varit tjocka och låga, så vi har
haft halvskymning hela dagen.

I skolan började vi dagen med två skriftliga övningar: Dels skulle vi översätta texten från
svenska till spanska och sätta in utelämnade ord, dels skulle vi plocka in orden för någon –
något – några, helst rätt ord på rätt ställe.
Vi fortsatte med en lek: i tur och ordning fick vi ett kort med en uppgift. Sedan skulle vi ställa
oss framför klassen och förklara på spanska, genom att gå som katten runt het gröt, tills
kamraterna kunde lista ut vad som stod på lappen. Det höll vi på med fram till lunch. Både
roligt och lärorikt!
Efter lunch tog vi upp ett nytt ämne på schemat: Salsa! Vi lärde oss de första grunderna i
salsadans. Jag mindes inte att det tog så på krafterna att dansa ...

Efter skoltid var det uppehållsväder, så jag röjde sly en timme nere vid älven. Nu blev jag klar
på skolans mark. Skall jag ta mer måste det till lov av staden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar