tisdag 7 maj 2013

Tillbaka till Nykarleby

Hej,
Redan igår måndag 6.5 var det meningen att vi skulle återuppta skolarbetet. Det var lite för tidigt för mig, men idag tisdag infann jag mig. Det visade sig att vår lärare Nancy var sjuk, så vi får sköta presskonferensen idag själva. Dessutom fick vi i uppdrag av rektor Görel Ahlnäs att skriva "blänkare" och skicka till olika tidningar som inte kom hit till presskonferensen. Den enda tidning som dök upp till presskonferens var Kyrkpressen! Det resultatet får vi se småningom. Frivilliga skribenter i gruppen anmälde sig att rapportera till de andra tidningarna.
På detta sätt skall vi hjälpa skolan att marknadsföra nästa års linje, ansökningstiden går ut 15 maj!

Det känns som om jag har lite svårt att samla ihop mig och börja fundera över vad vi har upplevt. En lite illa planerad Sverigeresa kommer nu emellan i helgerna dessutom. Jag skulle nog ha behövt vara hemma några dagar och reda upp mitt huvud, hus och trädgård.

Fick veta att vi förväntas skriva 3 A4-sidor om vår vistelse i Nicaragua - på Spanska!

Jag får nog låta min själ och mina minnesbilder arbeta i ro ett tag framåt innan jag tar en sådan utmaning. Först åker vi till Stockholm och träffar lite släkt och vänner. Kanske min historia växer fram när jag berättar för andra vad jag varit med om?

Vi ses och hörs!
Ingmarie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar