lördag 4 maj 2013

nu, över 30000 besökare på vår blogg...

Hola! Mucho gusto, amigos!



Lasse Åberg påstår i filmen Sällskapsresan: ” Svenskarna reser inte till något, utan från något”. Ett ganska intressant påstående. För egen del reste jag till något båda vägarna, framför allt när det gäller hemresan.

Resan känns i kroppen. När det är dags att sova här är det lunchtid i Nicaragua. Det gäller på något sätt att få sig omprogrammerad. Men framför allt väntar jag på att själen skall återvända.

På måndag återvänder vi till skolbänken. Då talas det bara spanska !? Vad vi skall göra sista månaden är oklart för oss, men någon typ av analys och sammanställning av resan skall vi i alla fall göra. Jag tror också att man för egen del bör fundera över vikten av denna resa.
Jag vill till sist tacka för alla förböner som vi upplevt helt påtagliga under resans gång. Tänk, att vi alla är hemma helskinnade!

Muchos gracias. Que les vaya bien!

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem Guy! Tack för alla fina äventyr och resskildringar vi fått ta del av under er resa. Det känns nästan som om vi varit med er. Hoppas du snart "landar" i Karvat igen! Tita och Alf

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem igen Guy !
    Säkert roligt för Gerd att få hem "gubben sin" och för barnen att få hem pappa igen.
    GUDS skyddsänglar har varit med er alla under hela resan !
    Nu får du börja njuta av försommarens grönska, fåglarna, och Oravais fjääln !

    En fin sommar önskar jag dig och Gerd !
    Gunnevi

    SvaraRadera